Tempat Yang Tercantik Di Dunia

Kenali 3 Tempat Tercantik Di Dunia

1. Fly Geyser



Fly Geyser, juga dikenali sebagai Fly Ranch Geyser adalah geyser geoterma kecil yang terletak di tanah persendirian di Washoe County, Nevada kira-kira 20 batu (32 km) di utara Gerlach. Fly Geyser terletak berhampiran dengan pinggir Fly Reservoir di Hualapai Geothermal Flats dan kira-kira 5 kaki (1.5 m) tinggi dengan lebar 12 kaki (3.7 m), mengira bukit di mana ia duduk. Pada bulan Jun 2016, Projek Burning Man bukan keuntungan mengumumkan bahawa mereka telah membeli Fly Ranch, termasuk geyser untuk $ 6.5 juta. Projek Burning Man merancang untuk menyediakan akses terkawal ke hartanah di masa depan dan meminta derma untuk memindahkan projek ke hadapan.

2. Blugaj



Blagaj adalah sebuah kampung di rantau tenggara lembah Mostar, di Herzegovina-Neretva Canton of Bosnia dan Herzegovina. Ia terletak di tepi dataran Bišće dan merupakan salah satu struktur perkotaan dan desa yang paling berharga di Bosnia dan Herzegovina, dibezakan dari struktur lain yang lain dalam susunan bandarnya. Blagaj kemungkinan besar diberi nama kerana corak cuaca ringan sejak blaga dalam Serbo-Croatian bermaksud "ringan". Blagaj terletak di musim semi sungai Buna dan tekke sejarah (tekija atau biara Dervish). The Blagaj Tekija dibina sekitar tahun 1520, dengan unsur-unsur seni bina Ottoman dan gaya Mediterranean dan dianggap sebagai monumen kebangsaan. Blagaj Tekke adalah sebuah biara yang dibina untuk kultus Dervish.

3. Geopark Nasional Zhangye



Geopark Nasional Zhangye terletak di daerah-daerah Sunan dan Linze di bandar Zhangye, wilayah di Gansu, China. Ia meliputi kawasan seluas 322 kilometer persegi (124 meter persegi). Tapak ini menjadi geopark kuasi nasional pada 23 April 2012 (nama sementara: Zhangye Danxia Geopark). Ia secara rasmi ditunjuk sebagai "Geopark Nasional Zhangye" oleh Kementerian Tanah dan Sumber pada 16 Jun 2016 selepas ia telah melepasi ujian penerimaan tapak. Dikenali dengan pembentukan batu yang berwarna-warni, ia telah dipilih oleh saluran media Cina sebagai salah satu bentuk bumi yang paling indah di China.

Cantik kan 3 tempat tersebut. Jika anda mempunyai duit poket lebih apa salah dihabiskan untuk melawat tempat sebegini.

Sekian, terima kasih.

Comments

Popular Posts